Govor

Hvala lepa za besedo. Vsi lepo pozdravljeni tukaj prisotni predvsem predstavniki Vlade, ki vas je tokrat res veliko, seveda, saj tudi govorimo o zelo pomembnem področju.

Dokler nisem prebrala o zakonu, si nisem predstavljala, da bomo govorili o posegu v 37 zakonov. Vse, kar bom zdajle povedala, bi prosila, da je razumljeno dobronamerno, predvsem pa tudi, če bo izrečena kakšna kritika ni namenjena tem, ki danes tukaj sedite s predstavniki Vlade, ker vem, da ste vi bili tisti, ki ste se trudili, da bi ta zakon bil dober in da bi bil učinkovit. Predvsem pa je na vas, glede na to, da vas nekatere poznam, da bo Vlada res začela delati na vseh področjih kot si je pač zamislila.

Torej prva moja ugotovitev je pač ta, da smo najbrž vsi, ki tukaj sedimo vedeli, da bo Zakon o Vladi slej ko prej začel veljati. Namreč vedeli smo tudi v Novi Sloveniji, kajti mi nismo nasprotovali spremembam zakona, kjer smo pač upoštevali voljo ljudstva na eni strani in na drugi strani pravico vsake Vlade, da se organizira tako, kot misli, da je zanjo najbolje. Mi smo na nekatere stvari opozarjali in danes vidim, da so bila ta opozorila nekako na mestu. Spomnili se boste, da smo rekli, da je določena področja škoda deliti, ker so ministrstva bila zasnovana, kar dobro in učinkovito, zato bom najprej spomnila mogoče na področja, ki tudi danes jih lahko omenimo. Eno je seveda področje dolgotrajne oskrbe, področje podeljevanja koncesij in raziskovalnega dela, na kar nas opozarja tudi generalna direktorica Zavoda za zdravstveno zavarovanje Republike Slovenije. Govorim o zelo vitalnih področjih.

Drugo področje, ki me pravzaprav bega, ali bo res tako učinkovito, kot ste si zamislili, je področje športa. Na to sem bila tudi sama opozorjena, ker imam rada šport oziroma sem privatno tudi aktivna v določenih klubih. Namreč šport se bo razdelil kar na 3 ministrstva. Toliko nekaj o vsebini, torej da smo že tudi v opoziciji dobronamerno opozarjali, da bi bilo morda boljše ostati pri stari organizaciji Vlade.

Da pa je zdaj zadrega dosti velika, se je izkazalo tudi iz mnenja Zakonodajno-pravne službe, ki ga je bilo težko brati. No, kasneje smo seveda dobili amandmaje in ti amandmaji na nek način rešujejo pomisleke Zakonodajne službe. Moj generalni pomislek je pa vedno bil enak, naj si bo za to ali za prejšnjo vlado v kateri nisem sodelovala, pa sem mislila enako kot mislim zdaj, da posegi s tako imenovanimi omnibusi, to se pravi, ko neka področja urejamo tako, da posegamo v zelo veliko zakonov, niso dobri za pravno državo in kot sem rekla, moje stališče je enako ne glede na to katera Vlada se odloča za tak poseg. Zakaj je moje stališče enako? Zaradi tega, ker sem dolgoletna uradnica in si želim dvoje, da bi državna uprava delovala v skladu z zakonodajo, in da bi bila pri tem transparentna na eni strani in to ji omogoča dobra zakonodaja, in na drugi strani, da bi bila učinkovita, tudi to ji omogoča dobra zakonodaja in seveda tudi dobro vodenje. Sama sem pravzaprav postavljena pred težko dilemo ker vem, da je ta zakon dejansko samo izvedbeni zakon Zakona o Vladi in mislim, da bi bil lahko pripravljen bolje, bolj transparentno, na kar je že Zakonodajno-pravna služba opozorila, in da ni opravičila, da moramo hiteti. Vas pa po drugi strani seveda razumem.

Drugo, kar je pa v zakonu za pohvaliti in smo tudi v naši poslanski skupini veseli, je dejansko ta možnost, da se prenesejo določena dela iz upravnih enot, ki so bolj obremenjene, na upravne enote, ki so manj obremenjene in s tem, da se ponudi državljankam in državljanom hitrejši servis. Upam, da je tudi to zdaj glede na opozorila Zakonodajno-pravne službe rešeno tako, da ne bo dilem in da ne bi prihajalo do kršitev pravic posameznikov, ki bodo mogoče predmet tega prenosa krajevne pristojnosti. Ž

Torej naj zaključim, da želim vsem uradnicem in uradnikom, ki bodo izvajali ta zakon, veliko modrosti in veliko sreče, da bodo dober servis za naše državljanke in državljane.

Hvala lepa.