Govor

Da ne gremo razdrobljeno, ne. Torej, predstavil bom predlog zakona o urejanju trga dela, o socialno varstvenih prejemkih, o starševskem varstvu in družinskih prejemkih o osnovni šoli in pa o voznikih. Gre za ta tako imenovani paket zakonov, ki nam je že znan iz preteklosti. To ponovno vlagamo, in sicer ta paket zakonov je nekako, bi rekel, povzet po paketu zakonov županov iz jugovzhodne Slovenije. Namenjen pa je, bomo rekli, nekim pravim korakom, po naši oceni, za reševanje romske problematike. Zdaj po teh tragičnih dogodkih, po umoru v Novem mestu smo ocenili, da je potrebno iti ponovno s to zakonodajo do zdaj. Žal smo bili s strani koalicije, vladne koalicije zavrnjeni, tudi župani so bili zavrnjeni. Zdaj smo ocenili, da je situacija taka, da je potrebno s temi rešitvami spet iti naprej. Namenjeni so pa predvsem Zakon o voznikih z namenom zagotavljanja varnosti v cestnem prometu je notri ključni predlog, da lahko vozniški izpit opravljajo in pridobijo vozniško dovoljenje le osebe, ki so osnovno šolo obiskovale devet let in imajo uspešno zaključen vsaj sedmi razred osnovne šole. Torej, da je opravljena osnovnošolska obveznost po Zakonu o osnovni šoli.

Pri Zakonu o socialno varstvenih prejemkih gre za aktivno reševanje socialne problematike oseb, ki so prejemniki denarne socialne pomoči, torej obvezno izplačilo denarne socialne pomoči v naravi, če obstaja dolg do javnih gospodarskih služb ali vzgojno izobraževalnih zavodov. To je namreč velika problematika v občinah v jugovzhodni Sloveniji. In pa izmenjava osebnih podatkov oseb v stiski, ki so v obravnavi na centrih za socialno delo, in sicer med centri, zavodi za zaposlovanje in med centri in humanitarnimi organizacijami in nevladnimi organizacijami oziroma izvajalci socialno varstvenih programov, če so bile te osebe tam v obravnavi, s čimer bi se omogočila integrirana in celovita obravnava posameznika oziroma družine, ki je v obravnavi na centrih za socialno delo. Pri zakonu o starševskem varstvu in družinskih prejemkih gre za to, da bi nekako spodbudilo te družine, da svoje mladoletne otroke, ki zaključijo osnovno šolo in bi se radi odločili za srednješolsko izobraževanje, da jih tja tudi pošiljajo. Dodatna motivacija bi bila to, da pač če en mladoletni otrok zaključeno osnovno šolo ne gre v srednjo šolo, se mu otroški dodatek zniža za 33 odstotkov, kolikor je en, bi rekel, del otroškega dodatka, ki je namenjen tudi izobraževanju. Mislimo, da bi lahko glede na izkušnje s tem dosegli večjo vključenost otrok v srednješolsko izobraževanje. Verjamemo, da samo izobraževanje, čim višje kot je, pomaga tudi izstopiti tem osebam na robu socialnega, našega družbenega življenja, ker so sicer izključeni, da izstopijo iz tega začaranega kroga revščine in izključenosti.

In še nazadnje Zakon o osnovni šoli. S tem pa predlagamo, da bi se v primeru težjih ali ponavljajočih se kršitev dolžnosti in odgovornosti učenca, na primer v primeru nasilnih dejanj, da bi se šolam omogočili trije vzgojni ukrepi, ki jih bi lahko izrekli učencu, in sicer, da bi ravnatelju dali večjo moč, da odredi takemu nasilnežu začasno izobraževanje na daljavo ali ga začasno vključi v vzgojni program za socializacijo ali ga začasno izključi iz šole. Hvala lepa.