Govor

Ignacija Fridl Jarc
84. izredna seja
8. 10. 2021

Spoštovani predsednik, lepo pozdravljeni! Spoštovane poslanke in poslanci!

Vlada Republike Slovenije navaja, da financiranje javne službe STA urejajo 20. člen Zakona o Slovenski tiskovni agenciji in 66. člen Zakona o interventnih ukrepih za pomoč pri omilitvi posledic drugega vala epidemije Covid-19 podrobneje pa Uredba o upravljanju javne službe Slovenske tiskovne agencije, s katero je Vlada uredila določena vprašanja, ki so se tekom izvrševanja javne službe STA v preteklosti izkazala za nedorečena oziroma so bila predmet različnih interpretacij pogodbenih strank. Vlada je uredbo med drugim izdala z namenom, da zagotovi izrecno pravno podlago oziroma pooblastilo Uradu Vlade Republike Slovenije za komuniciranje za izplačilo sredstev iz naslova opravljanja javne službe STA. To pravno podlago je v pretekih letih sicer predstavljala vsakokratna letna pogodba med UKOM in STA, vendar pa STA kljub številnim pozivom UKOM ni izrazil interesa za sklenitev pogodbe za leto 2021. V skladu s 4. členom Uredbe skleneta STA in Vlada letno pogodbo na podlagi podatkov izkazanih v letnem poslovnem načrtu STA. Za pripravo podpis in izvajanja pogodbe je pooblaščen direktor UKOM. STA trimesečno poroča UKOM o izvajanju poslovnega načrta. V letni pogodbi določena letna višina nadomestila za javno službo se izplačuje mesečno glede na opravljen obseg storitev javne službe v preteklem letu. / nerazumljivo/ je podlaga za mesečno izplačilo mora biti priloženo poročilo o opravljenem obsegu storitve javne službe v posameznem mesecu skladno s podatki o posameznih vsebinah javne službe iz 4. člena Zakona o STA.

Glede na navedeno Vlada poziva STA, da, prvič, nemudoma začne izvajati javno službo v skladu z Zakonom o STA, drugič, v skladu s 4. členom uredbe pošlje Ukomu ustrezno poročilo o izvajanju javne službe, in tretjič, v skladu s 6. členom Zakona o STA in sedmim odstavkom 60. člena Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2021 in 2022 dosledno zagotavlja jasno pregledno in primerno ločevanje dejavnosti javne službe in tržnih dejavnosti, vključno z jasnim ločevanjem računovodskih izkazov, oziroma da zagotavlja ločeno računovodsko spremljanje dejavnosti na podlagi objektivno določenih sodil.

Hvala lepa.